/ Karriär / Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

ARBETSUPPGIFTER
AKJ befinner sig i ett expansivt skede och därför söker vi nu en redovisningsekonom. Du kommer i ett första skede ersätta nuvarande redovisningsekonom som går på föräldraledighet under hösten, men vi kommer utöka ekonomi- och stödfunktionerna därefter – därav blir det en tillsvidareanställning. AKJ är företaget som ger goda möjligheter till personlig utveckling och en variationsrik vardag. Här får du påverka och bidra till företagets framgång. CFO är närmaste chef och redovisningsekonomen ingår i gruppen för ekonomi/administration bestående av fyra kollegor som jobbar i nära samarbete med varandra. Huvudsakliga arbetsuppifter:

  • Delaktig i framtagandet av månads- och årsbokslut
  • Löpande redovisning
  • Hantera moms och övriga skatter/avgifter
  • Internationella frågeställningar/kontakter då vi har verksamhet i Lettland och Norge samt regelbunden handel med utlandet
  • Administratör för affärssystemet Pyramid
  • Stöd och bollplank till övriga kollegor i gruppen
  • Delta i arbetet med att utveckla arbetssätt och rutiner
  • HR administration till viss del

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Du är utbildad Redovisningsekonom eller motsvarande utbildning samt har minst tre års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration/HR administration. Som person är du lugn, noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du är ansvarstagande och trivs med att jobba mot deadlines. Du har lätt för att samarbeta med andra, skapar trivsel omkring dig samt tycker om att jobba i team. Vidare tycker du att det är spännande med förändring och utveckling och vill vara med och bidra i arbetet med att förbättra och utveckla företagets arbetssätt och rutiner. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i projektbaserade företag, gärna från byggbranschen. Övriga kvalifikationer

  • Goda kunskaper i officepaketet, främst Excel
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Extra plus vid erfarenhet av affärssystemet Pyramid
  • Extra plus vid erfarenhet av inköpshantering

Ansökan

Tjänsten som Redovisningsekonom är en direktrekrytering där du blir anställd av AKJ Energiteknik. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

AKJ Energiteknik är verksamma inom Fjärrvärme och Kraftenergibranschen. Vi hjälper våra kunder med projekt när det finns ett energibehov eller omställning till Grön energi av nya anläggningar eller uppgraderingar/ombyggnation/service av befintliga anläggningar. Vi har ett stort utbud av fossilfria biobränslen och jobbar ständigt efter nya gröna energislag för att hjälpa samhället med den fossila omställningen. Våra kunder finns runt om i Sverige och Norden. Kunderna finns i stor utsträckning inom fjärrvärme, sågverksindustrin, livsmedelsindustrin och i våra projekt blir kraftenergi allt vanligare.

AKJ Energiteknik AB grundades 1959 och servar fortfarande energianläggningar från ursprungskunderna men bygger för varje år 10-20 nya anläggningar åt befintliga och nya kunder vilket ständigt utökar AKJ’s kundkrets. När kunden är i behov av omställning av sin energiproduktion från fossilabränslen till Grön energi så är AKJ Energiteknik deras samarbetspartner.

AKJ kan om kunden önskar sköta hela projekteringen inom en anläggnings alla avdelningar och med ett brett ansvar sköts hela projekteringen av AKJ’s eget team. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och för rätt person är detta en möjlighet att vara del av en tillväxtresa där du blir en viktig spelare!